Dag 03- Min förebild/idol

Tobbe Larsson
Är en av dom som jag ser upp mot. Hans motto är att om hästen inte accepterar en från marken så är det ingen vitts att sitta upp eller sätta sig bakom den i vagn. Hans grund med hästarna är att han arbetar dem från marken löst. Han är en av världens bästa människia som har kontakt med hästen via marken. Han är även med i världshowen apsionata. Han jobbar med sina friserhästar och sin fina Nike.

Jag tar mycket ideer från Tobbe när jag jobbar via marken. Från hans frihetsdressyr och så. Även vad han har lärt sina elever i Ponnyakuten.

Samt har han ett väldigt mjukt och nogrant sätt med hästarna som jag tycker är bra.

Så nu vet ni lite om en av mina förebilder :D


http://www.tobbelarsson.com för er som vill kika in på hans hemsida :)


Tobbe med en av sina hästar på stranden.


Tobbe med sin häst Nike.


Nike tränar frihetsdressyr, även fast denna lilla häst är kung på det redan.

Lite filmer på Hästarna m.m. :)







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback