Vår!

Underbar väder ute, ska nog gå ut och steka lite sen och ta kameran med mig :) ca. 20 grader i solen.
Skolan idag var slö, verkligen. Gick trögt och bara tråkiga lektioner. Nu väntar två jobbiga dagar till och sen långhelg. Skönt!

Tänkte berätta lite om hur det är med Rosa och så nu istället :) vilket jag inte gjort på länge. Hennes svullnad är tyvärr kvar. Men hon reagerar inte negativt längre när man rör vid det och så.

Tanken är att jag skall kunna skritta henne första helgen i maj, och så om allt ser bra ut ska hon kunna skrittas från rygg 2-3 grr i veckan. Jag har kollat lite och fått lite tips av andra som skrittar sina hästar fast svullnaden är kvar. Men man ska gärna linda benen när man rider. Så vetinte riktigt hur jag skall göra, jag ser ju om hon börjar regera negativt också sen.
Ska ha mamma och köpa lite arnika också som jag ska börja med. Vi funderar lite på gallor så. Det vattniga känns dock ganska borta.

Ska försöka hålla igång henne nu med promenader och så hoppas jag att hon fortsätter reagera bra nu fram till maj :)








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback