Om Mig & Rosa

Mitt namn är då Linda och jag är 15 år gammal. Jag bor på den lilla ön åland mellan svergie och finland med min Mamma, Pappa & store bror. Jag har även fyra kaniner hemma, Chili, Dag Otto, Hoppe & lilla mimmi :)
Mina största intressen är djur, hästar, foto, kompisar & lite allmänt varadligt :)
Just nu har jag en foderhäst och går i årskurs 8:a. Min närmaste vänn heter malin som bor granne med mig :)


Rosa heter hästen jag har på foder. Hennes fullständiga namn är Ráshildur frá Vestra-Geldingaholti. Hon är ett 20 årigt islandsto som är fux på ca. 138 cm i manken. Hon är trots det väldigt pigg och allärt. Jag har tävlat henne en gång i fyrgång & tölt. Då vi fick medelmottliga poäng. Annars är hon en dam med humör, som gärna gör som hon själv vill. Trots det är hon världens underbaraste nu när jag lärt känna henne och jag har verkeligen fastnat för hennes personlighet.

Rosa passar de flesta ryttarna då hon är snäll och trygg. Ibland kan hon dock få sina ryck som de flesta hästar.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback