Lördag!

Har prescis ätit middag :) mums! Ska snart äta efterätt, choklad & marängtårta.   Sen blir det bastu, ansiktsmask, hårinpackning & kroppspeeling. Nice.   Engelska plugg, varma bullar, varm oboy resten av kvällen sen.

Red rosa idag, gick riktigt bra. Töltade lite, gjorde voltarbete och avslutade med lite galopp på ovalen :) Köpte nytt träns också. Hittade inget med remont grimma så blev pullar, dock var jag osäker men hon på mickis sa att det skulle gå bra då det egenteligen är friare änn en engelsk så länge den sitter lite lösare då :)

Imorgon, kyrka, skritta rosa & plugga.


Min absoluta favorit ansiktsmask, luktar gran canaria cocos ;) haha.  Mjukar upp ansiktet och rengör porerna. Men ikväll blir det Tofe värmande avkoplande ansiktsmask.




sv: Hej!

Pullarträns har man ju oftast till lite hetare hästar och det inverkar lite skarpare än ett vanligt. Men jag tycker att man ska spänna den normalt och inte löst eftersom den gärna hamnar på sniskan då(min gör det) och då inverkar den ju fel eftersom den trycker snett. Men med det menar jag inte att man ska spänna hårt, utan spänn den lagom mycket :) Jag tycker inte att min ponny är speciellt stark, men hon trivs superbra i pullarträns! Så testa dig fram, rid med den ett tag och känn hur det känns. Jag tycker det inte är speciellt stor skillnad om man har engelsk nosgrimma eller pullar, huvudsaken är att hästen trivs i det & att det känns bra!

2011-01-30 // 09:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback